x تبلیغات
هر انچه شما بخواهید

متن تبلیغاتی پرفروش چه مزایایی دارد؟

 اگر می خواهید یک متن تبلیغاتی پرفروش برای محصولات و خدمات خود داشته باشید باید نکات کوچک و بسیار مهمی را در آن رعایت کنید که با مطالعه این مقاله رازهای یک متن تبلیغاتی پرفروش را برای شما فاش خواهیم کرد.

-آیا متن آنچه را که در عنوان وعده داده است عملی می کند؟
-آیا متن تبلیغاتی شما جالب است؟
-آیا خواندن متن آسان است؟
-آیا باورکردنی است؟
-آیا متن تبلیغات شما متقاعد کننده است؟
-آیا متن شما دارای لحن دوستانه ای است؟
-آیا تمامی جزییات را بیان می کند؟
-آیا متن شما مرتبط است؟
-آیا متن شما روان است؟
-آیا متن شما خواننده را ترغیب به کاری می کند؟
 
به گفته ی دیوید اگیلوی مهمترین قسمت متن تبلیغاتی شما عنوان شما است و شما تنها ۵ ثانیه زمان دارید تا توجه مشتری را به خود جلب کنید در غیر این صورت باید در تغییر عنوان متن تبلیغاتی خودتون تجدید نظر کنید
 
ویژگی های متن تبلیغاتی جذاب:
_ عملی کردن وعده ی عنوان:
اگر عنوان می گوید <<چگونه تبلیغات کنید و فروش خود را افزایش دهید>> متن هم باید این عمل را به ما بیاموزد در غیر اینصورت عنوان با متن هماهنگی نداشته و خواننده را فریب داده و او از این توطئه آگاه ساخته است.
 
_جالب بودن متن:
اگر خواننده زمان مطالعه خسته شود مطمئن باشید متن تبلیغات شما هیچ گونه انگیزه ای در مخاطب ایجاد نکرده است یک داستان تعریف کنید و ذهن خواننده را متحول کنید تا در او انگیزه ایجاد شود در غیر این صورت نمی توانید محصول یا خدمات خود را به فروش برسانید.
 
_ساده بودن متن:
ایا متن شما به سادگی برای مخاطب قابل درک است خواننده وظیفه ی درک متن نامفهوم و پیچیده ی شما را بر عهده ندارد پس باید متن تبلیغاتی را با کلمات ساده و قابل فهم بیان کنید.
 
_باورپذیر بودن متن:
کاربران اعتمادشان به تبلیغات و تبلیغ نویسان کم شده است و این وظیفه ی ما است که اعتمادشان را نسبت به خود،خدمات و محصولات خودمان جلب کنیم و بهترین راه گفتن حقیقت است.
 
_متقاعدکننده بودن متن شما:
متن تبلیغاتی شما نه تنها باید میزان فروش شما را بالا ببرد بلکه باید با مشتری ارتباط برقرار کند و توجه او را جلب کند و علاقه ی آنان به محصول و خدمات شما را برانگیزد و برتر بودن کالای شما را اثبات کند.
 
_استفاده از لحن دوستانه در متن:
مردم از متن های ساده و روشن و قابل هضم لذت می برند و اعتماد آنها به شما بیشتر می شود زمانی که متنی را می نویسیم باید با کاربر طرح دوستی بریزیم تا جذب نوشته ی ما شود در غیر این صورت برای مخاطبمان خسته کننده خواهیم شد.
 
_بیان جزییات کامل:
برای متقاعد کردن کاربران شما در تبلیغات خود باید از جزییات که شامل ویژگی ها، مزایا، منافع و دلایل خود برای خرید محصول هستید استفاده کنید هر چه اطلاعات بیشتری از محصول خود در خدمت کاربران قرار دهید متن شما باورپذیرتر خواهد شد.
 
_مرتبط بودن متن شما:
نیازی نیست در متن از خودمان و علایقمان برای کاربران صحبت کنیم زیرا برای آنها اهمیتی ندارد آنچه اهمیت دارد کالا یا خدمتی است که به علاقه دارد و نیازش را رفع می کند پس باید متن تبلیغات شما باید به موضوعی بپردازد که مورد علاقه ی کاربر است.
 
_روان بودن متن:
یک متن خوب ساده و روان با نکته های زیاد جریان پیدا می کند در چنین متن هایی اثری از جملات عجیب و غریب و دهان پر کن که ذهن کاربران را منحرف می کند به چشم نمی خورد.
 
_ترغیب کننده بودن متن شما:
آیا متن تبلیغاتی شما کاربر را به کاری ترغیب می کند؟ آیا او اقدام به تهیه بروشور یا برقرای تماس با شرکت شما می کند و سرانجام اقدام به خرید محصول شما می کند؟ اگر این چنین است شما تبلیغ تاثیرگذاری را به نگارش درآورده اید.
 
 
نمونه یک متن تبلیغاتی:
به کودکان خود فرصت جنگیدن بدهید(خمیردندان کرست)
چرا یک تابیتان جهنمی دیگر را پشت سر بگذاریم؟(دستگاه های تهویه جی.ای)
طعم قهوه ی غنی بوداده ی جدید مارا کشف کنید(قهوه بدون کافیین بریم) 
 
 
متن نبلیغاتی
 

نقشه سایت(sitemap) چیست؟

 نقشه سایت نوعی فایل می باشد که شامل تمام ادرس های موجود در یک وبسایت می باشد و بصورت عامیانه با پسوند xml ارائه و ساخته می شود xml نوعی زبان نشانه گذاری با قابلیت توسعه است سایت مپ یکی از موارد بسیار مهم در بهینه سازی وبسایت طلقی می شود.

همینطور سایت مپ شامل اطلاعات متا تگ های ادرس های وبسایت است و میزان تاثیر و اهمیت ارتباط با صفحات دیگر را شامل می شود نقشه سایت به وبسایت شما کمک می کند تا موتورهای جستجو راحت تر بتوانند اطلاعات مربوط به صفحات شما را درک و بایگانی کنند و اگر شما اطلاعاتی را در صفحات قدیمی بروز کنید بتوانند موتورهای جستجو را با خبر کنند.
 
ضرورت استفاده از نقشه سایت:
زمانی که ما وبسایتی داینامیک داشته باشیم و به طور مداوم در وبسایت تغییرات یا مقالات جدیدی را منتشر کنیم اگر نقشه سایت را نداشته باشیم طبیعتا آن تغییر یا مقاله دیرتر در موتورهای جستجو بایگانی می شود پس اینجاست که باید در سایتمان از سایت مپ استفاده کنیم.
 
معرفی تگ های سایت مپ:
<urlset>: نقشه سایت با این تگ شروع و به پاین می رسد.
<url>: اطلاعات هر لینک در این تگ ها به طور جداگانه قرار می گیرد.
<loc>: ادرس لینک هر صفحه به طور مجزا در این گونه از تگ ها قرا می گیرد.
<lastmod>: آخرین تغییرات مربوط به هر صفحه در این تگ قرار می گیرد و به شکل yyyy-mm-dd نمایان می شود.
<changefreq>: این تگ اطلاعاتی در مورد صفحه را طی زمانی مشخص را نمایش می دهد.
<priority>:نرخ اهمیت یک صفحه را مشخص می کند که عددی بین ۰٫۰ تا ۱٫۰ می باشد. 
نکاتی مهم در طراحی نقشه سایت:
استفاده از تگ های <urlset> <url> <loc> ضروری بوده و تگ های<lastmod> <changefreq> <priority>  غیر ضروری هستند و استفاده از انها ضروری نیست.
در هر سایت مپ ایندکس شده می توانید تا ۵۰۰۰۰ هزار نقشه سایت را ذخیره کنید.
تمام url های داخل نقشه سایت باید مربوط به یک دامنه سایت باشند.
سایت مپ روی روت اصلی در هاست باید قرار بگیرد.
می توانید با معرفی rss وبسایت خود آن را به عنوان نقشه سایت معرفی کنید.
حداکثر طول مجاز برای یک ادرس در نقشه سایت ۲۰۴۸ کاراکتر است.
بر اساس شواهد تگ های <changefreq> و <priority> به اجبار ربات های خزنده را وادار به بررسی روزانه وبسایت می کنند در استفاده از این تگ ها محتاط باشید زیرا اگر گوگل متوجه شود سایت مپ شما را نادیده می گیرد.
اگر تعدا صفحات ساخته شده در سایت شما زیاد باشند باعث می شود حجم زیادی را بگیرند پس استفاده از چند نقشه سایت به صورت مجزا ضروری می شود و برای کاهش حجم فایل کافیست از پسوند gzip  استفاده کنید.
نقشه سایت شامل چه مواردی می شود؟
گوگل می تواند موارد زیادی را شناسایی کند اما مهمترین پسوند هایی که می تواند از آنها پشتیبانی کند پسوندهای تصاویر,ویدئوها,اچ تی ام ال,موبایل و اخبار را شناسایی می کند.
 
ایجاد و ساخت نقشه سایت:
در بالا ما جزییات یک نقشه سایت به همراه استاندارهای لازمه را عنوان کردیم اما برای ساخت سایت مپ ابزار های فراوانی وجود دارد که در اینجا به برخی از آنها اشاره می کنیم:
 
ساخت سایت مپ با استفاده از ابزار آنلاین:
اگر سایتی استاتیک دارید و صفحات ثابتی دارد می توانید به صورت انلاین با استفاده از وبسایت xml-sitemap در مدت کوتاهی سایت مپ خود را بسازید و فایل خروجی را در روت اصلی هاست خود قرار دهید توجه داشته باشید این سرویس آنلاین تا ۵۰۰ صفحه را برای شما خروجی می دهد برای صفحات بیشتر باید از نسخه های پولی استفاده کنید.
 
اما اگر از سیستم مدیریت محتوای جوملا استفاده می کنید ابزاری خوبی برای ساخت سایت مپ در اختیار شما قرار داده که در ادامه به برخی از انها اشاره می کنیم:
 
پلاگین jsitemap
پلاگین Qlue Sitemap
اما اگر از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می کنید افزونه های زیاد و خوبی برای اینکار ارائه شده از جمله:
 
افزونه google xml sitemap
افزونه wp sitemap page
برای اینکه بخواهیم معتبر بودن نقشه سایت را بررسی کنیم می توانیم از ابزار آنلاین زیر استفاده کنیم:
 
xml-sitemaps
codebeautify
 
 
 

آشنایی با الگوریتم های گوگل در سئو

 اگر شما وبسایتی داشته باشید و بخواهید از طریق بهینه سازی برای موتورهای جستجو ورودی بگیرید باید اطلاعاتی از الگوریتم های گوگل و قوانینی که تعیین کرده باخبر باشید تا مشکلی برای شما پیش نیاد و دچار جریمه های تعیین شده نشوید.

الگوریتم چیست؟
به بیان ساده به مجموعه ای از دستورالعمل ها و قوانینی که با همراه با جزئیاتی باشند تا بتوانند هدفی خاص را دنبال کنند الگوریتم می گویند
 
الگوریتم های گوگل چیست؟
الگوریتم هایی هستند که هدف بهبود پروسه سئو برای صاحبان وبسایت ها را دنبال می کنند این الگوریتم های گوگل وبسایتها را تجزیه و تحلیل می کنند و بر اساس عملکرد آنها محاسباتی پیچیده را انجام می دهند تا در نهایت به آن وبسایت نمره ی مثبت یا منفی بدهند
 
انواع الگوریتم های بهینه سازی گوگل:
الگوریتم مرغ مگس خوار:
الگوریتم گوگل پاندا
الگوریتم گوگل پنگوئن
الگوریتم کبوتر
الگوریتم mobilegeddon
الگوریتم payday loan
الگوریتم pagelayout
الگوریتم کافئین
الگوریتم گورخر
الگوریتم گوگل دنس(google dance)
جدیدترین الگوریتم گوگل:
الگوریتم Paraphrasing
 
هر کدام از الگوریتم های بالا روی تحلیل و بررسی بخشی از وبسایت ها را آنالیز می کنند و در نتایج و رتبه های یک وبسایت تاثیرگذار خواهند بود.
 
الگوریتم مرغ مگس خوار:
این الگوریتم بیشتر بر روی کلمات کلیدی تمرکز دارد و انها را تجزیه و تحلیل می کند و سعی می کند بهترین نتیجه را بر اساس جستجوی کاربر به او نمایش بدهد این الگوریتم گوگل تاثیری مستقیم در رتبه وبسایت ها ندارد.
 
 
الگوریتم گوگل پاندا:
خوب اما اساس وب محتوا هست و حتما شما به سراغ موتور جستجوی گوگل می اید دنبال محتوا هستید تا چند سال پیش گوگل دچار سردرگمی بود و افراد براحتی مطلبی را کپی می کردند و در وبسایت خود قرار می دادند با ظهور الگوریتم گوگل پاندا دیگر نمی توان مطلبی را کپی کرد.
 
کسانی که به دنبال کپی کار باشند این الگوریتم گوگل به راحتی آنها را جریمه خواهد کرد و در رتبه های پایین تر قرار خواهد داد و یا آن را از نتایج حذف خواهد کرد هدف این الگوریتم گوگل بهبود کیفیت محتوای تولید شده در وبسایت ها است.
 
الگوریتم گوگل پنگوئن:
اما از مهمترین الگوریتم های گوگل پنگوئن می باشد و تا مدتها پیش افرادی به راحتی برای وبسایت خود لینک های اسپم می گرفتند و یا لینک می خریدند اما این الگوریتم مانع چنین فعالیت هایی می شود قطعا می دانید گوگل به وبسایت هایی که لینک های ورودی به آنها زیاد باشد امتیاز بیشتری می دهد.
 
هر لینک یک رای مثبت برای وبسایت مورد نظر خواهد بود حالا اگر فردی بصورت غیرمعمول لینکسازی کند مطمئنا خطا کرده و جریمه خواهد شد.
 
الگوریتم کبوتر:
این الگوریتم روی کلمات جستجو شده توسط کاربران تمرکز دارد و پایگاه داده های گوگل مانند قفسی طبقه بندی شده و کبوترهایی مسئول بررسی هستند و هر بار که کلماتی جستجو می شود اگر محتوای مفید و جامعی مناسب آن کلمه جستجو شده پیدا کردند به آن نوک می زنند و هر چه تعداد نوک ها برای وبسایتی بیشتر باشد در رتبه های بالاتری در نتایج ظاهر خواهد شد.
 
الگوریتم کبوتر بر اساس محل شخص هم نتایج متفاوتی را به شخص نشان میدهد که اصطلاحا به آن سئوی محلی می گویند.
 
الگوریتم mobilegeddon:
اما این جز بروز و جدیدترین الگوریتم های گوگل به حساب می اید با همه گیر شدن استفاده از موبایل های هوشمند و تبلت ها گوگل عقب نیفتاده و وبسایت هایی که به خوبی در نسخه های موبایل نمایش داده نمی شوند امتیاز منفی داده و آنها را از نتایج موبایلی حذف خواهد کرد.
 
الگوریتم payday loan:
بارها شده کلمه یا عبارتی را جستجو کرده اید ولی به نتیجه ی دلخواه نرسیده اید و وقتی وارد سایت مربوطه می شوید متوجه می شوید با موضوع شما کاملا بی ربط است و سایت مربوطه کلمات جستجو شده ی شما را به تکرر عنوان کرده تا در نتایج بالا بیاد این الگوریتم گوگل با این عمل مبارزه می کند.
 
الگوریتم pagelayout:
این الگوریتم گوگل مربوط به سئو داخلی وبسایت ها می شود و روی یکی از فاکتورهای مهم تمرکز دارد اگر شما در صفحات خود بیش از اندازه از تبلیغات استفاده کنید تا کاربر با اسکرول کردن به محتوای اصلی در پایین صفحه برسد قطعا جریمه خواهید شد.
 
الگوریتم pagelayout در واقع روی تجربه ی کاربری وبسایت هم تاثیر می گذارید زیرا کاربران اصلا از وبسایت هایی با تبلیغات زیاد خوششان نمی اید و سایت را ترک می کنند.
 
الگوریتم کافئین:
این الگوریتم می تواند از بهترین الگوریتم های گوگل باشد چرا که علاوه بر اینکه بر روی عبارات و کلمات جستجو شده تاثیر می گذارد تا بهترین نتیجه را برای کاربر برگرداند روی سیگنال های شبکه های اجتماعی هم حساس هست و وبسایت هایی که در شبکه های اجتماعی فعالیت دارند برای انها امتیاز مثبت در نظر می گیرد و روی سئوی آنها تاثیر می گذارد.
 
الگوریتم گورخر:
اما فروشگاه های اینترنتی هم زیر ذره بین این الگوریتم گوگل قرار می گیرند و از تقلبی بودن و بی کیفیت بودن سرویس های آنها متوجه می شود و عواملی مانند:واکنش گرا بودن,داشتن بارکد محصول,کوپن های تخفیف و راحتی خرید کاربران می تواند در رتبه یک فروشگاه اینترنتی از نگاه گوگل تاثیر بسزایی بگذارد.
 
 
 
الگوریتم گوگل دنس(google dance):
این الگوریتم در واقع امتحانی برای صاحبان وبسایت ها هست تا کیفیت فعالیت انها محک زده شود و رتبه های انها در نتایج مدام بالا و پایین می شود و گاهی اوقات شاید شما از نتایج حذف شوید تا امتحان شوید و دوباره بر می گردید.
 
این الگوریتم گوگل در واقع شمارا آزموده تا در زمان کاهش و افزایش رتبه چه عکس العملی انجام می دهید تا نسبت به عکس العمل شما بازخورد نشان دهد.
 
برخی از صاحبان وبسایت ها با بک لینک سازی و تصحیح کدهای وبسایت قصد خارج شدن از گوگل دنس را دارند غافل از اینکه گوگل می تواند انها را خطاکار بر شمرده و امتیاز منفی به انها بدهد اما نکته حائز اهمیت این است که گوگل دنس بصورت رسمی توسط گوگل معرفی نشده است.
 
 
 
الگوریتم rankbrain:
این الگوریتم با بهره گیری از هوش مصنوعی طی سالهای گذشته از آن پرده برداری شده این الگوریتم گوگل بر اساس آنالیز رفتار کاربر رتبه ی شمارا جابجا می کند.
 
تصور کنید یکی از مقالات نوپاوب در رتبه ۶ گوگل قرار دارد اگر کاربری بر روی لینک مقاله کلیک کند و وارد وبسایت شود و مدت زمانی از ماندن کاربر در سایت بگذرد گوگل متوجه می شود که مقاله ی نوپاوب نیاز کاربر را رفع کرده و رتبه ی بهتری را می دهد. 
 
آخرین الگوریتم گوگل:
الگوریتم Paraphrasing:
این الگوریتم که جدیدترین و تا به این لحظه آخرین الگوریتم گوگل می باشد می تواند محتوای چندین صفحه ی را بررسی کرده و محتوای اختصاصی تولید کند هدف این الگوریتم پاسخگویی به کاربران بدون ارجاع دادن به وبسایت اصلی تولید کننده محتوا می باشد.
 
این خبر بسیاری از صاحبان وبسایت ها و تولید کنندگان محتوا را نگران کرده زیرا با فعال شدن این الگوریتم دیگر نیازی به وبسایت و تولید محتوای افراد نیست و گوگل به تنهایی دست به کار می شود.
 
آشنایی با الگوریتم های گوگل در سئو

 

آموزش سئوی فروشگاه اینترنتی

 قطعا دغدغه کسانی مثل شما که فروشگاه اینترنتی دارند و تمام کارهای لازمه از جمله مجوز ها ,کامل بودن محصولات,ظاهر وبسایتی عالی,داشتن کاتالوگ محصولات و از این قبیل کارها را انجام داده اند ولی در این میان جای یک مورد خالیست آن هم ورود کاربر به سایت شما که بهترین راه حل موجود سئوی فروشگاه اینترنتی شماست.

سئوی فروشگاه اینترنتی:
اما سئوی فروشگاه اینترنتی کاری زمان بر و سخت تر است و نیازمند صبر خواهد بود پس بنابراین باید در دوره ای از زمان سئوی فروشگاه شما انجام شود تا نتیجه ی لازمه را بگیرید .
اما سئو برای یک فروشگاه اینترنتی شامل سئوی داخلی و سئوی خارجی می شود و هر کدام از این بخش ها شامل موارد فراوانی می شود که در ادامه سعی می کنیم به آنها اشاره کنیم.
 
کلمات کلیدی جستجوشده:
اولین قدم در سئوی داخلی برای یک فروشگاه اینترنتی این است که بدانیم چه نوع کلماتی را برای عناوین صفحات و محصولات قرار دهیم قابل جستجو باشند کلمات کلیدی همان عبارات یا کلماتی هستند که توسط کاربران در موتورهای جستجو به تکرر جستجو می شود و کاربر با جستجوی آن کلمه نیاز خود را پیدا می کند.
 
پیشنهاد کلمه کلیدی در فروشگاه های بامیلو و دیجی کالا:
قطعا اگر قصد راه اندازی فروشگاه اینترنتی را دارید و یا فروشگاه اینترنتی دارید رقیبانی همچون دیجی کالا و بامیلو که دو فروشگاه اینترنتی بزرگ فارسی زبان هستند در روبروی شما قد علم کرده و باید از آنها کمک بگیرید.
 
 
 
 
خوب برای اینکار می تونید وارد وبسایت دیجی کالا و یا بامیلو شوید و در بالای صفحه قسمت جستجو نام محصول خود را تایپ کنید برای مثال در تصویر زیر گوشی سامسونگ گلکسی را جستجو کردیم و پیشنهاداتی در نوار زیرین بصورت فهرست وار به شما داده میشود.
اما کلمات کلیدی که که در دیجی کالا هنگام جستجو به شما پیشنهاد داده میشه به خوبی تحلیل شده اند و بسیار مناسب کار شما خواهند بود.
 
اما این نکته را در نظر داشته باشید که کلمات کلیدی دو یا سه سیلابی را انتخاب کنید شاید این کلمات زیاد جستجو نشوند ولی قطعا رقبای کمتری دارند و می توانید انها را با پیشنهادات دیگر مختلط کرده و در پروسه سئوی فروشگاه اینترنتی خود به کارببرید.
 
اما نکته ی دیگری که باید مدنظر داشته باشید این است که دسته بندی های سایتهای رقیب مثل دیجی کالا را بررسی کنید معمولا در دسته بندی های اصلی فروشگاه بهترین و کارامد ترین کلمات کلیدی قرار می گیرند تا بتوانند مشتریان را به سمت فروشگاه بکشانند.
 
ابزار تحلیل کلمات کلیدی keywordtool.io:
اما ابزار دیگری که اخیرا از زبان فارسی هم پشتیبانی می کند ابزار keywordtool.io می باشد که با جستجوی کلمه کلیدی مورد نظرخودتان پیشنهادات خوبی بصورت لیستی دسته بندی شده به شما پیشنهاد می دهد و می توانید در فروشگاه خود از آنها استفاده کنید
 
پیشنهادات نتایج گوگل:
اما از بهترین ابزارهایی که می تواند به شما کمک کند و کلمات خوبی را به شما پیشنهاد بدهد خود موتور جستجوی گوگل هست زمانی که شما کلمه ای را جستجو می کنید در پایین نتایج ۸ عبارت پیشنهادی حول جستجوی شما نمایان می شود و می توانید در سئوی فروشگاه اینترنتی خود از آنها استفاده کنید و یا زیر نوار جستجو هم پیشنهاداتی به شما می دهد.
ابزار تبلیغات گوگل keywordplanner:
از بهترین ابزارها برای جستجوی کلمات کلیدی مورد نظر شما می باشد و جز گزینه های ضروری برای پیشرفت شما در سئوی فروشگاه اینترنتی تان می باشد چون این ابزار مربوط به خود گوگل می باشد و هدف ما هم موتور جستجوی گوگل هستدر این ابزار پس از جستجوی کلمه کلیدی مورد نظرتان میانگین جستجوی هر کدام از کلمات کلیدی را به شما می دهد که در ماه به طور میانگین چند بار جستجو می شود.
 
چگونه کلمات کلیدی را در دسته بندی ها و صفحات استفاده کنیم؟
بهتره کلمات کلیدی که حجم جستجوی بالایی دارند را در دسته بندی های اصلی قرار دهیم و کلماتی که چند بخشی هستند و کمتر جستجو می شوند خوب طبیعتا رقابت بر سر آنها کمتر خواهد بود را در عنوان و داخل صفحات بیاوریم تا بتوانیم زودتر نتیجه بگیریم و در نتایج ظاهر شویم.
 
تاثیر معماری سایت در سئو فروشگاه اینترنتی:
اما زمانی که شما کلمات کلیدی را انتخاب کردید حالا زمان آن رسیده تا معماری فروشگاه خود را بهینه کنید تا کاربران به راحتی محصول خود را بیابند و دسترسی موتورهای جستجو به صفحات شما راحت تر باشد

 

سئوی داخلی(onsite-seo) چیست؟

 سئوی داخلی(onsitepage) چیست؟

از مهمترین مراحل یک پروسه سئوی وبسایت سئوی داخلی سایت می باشد سئوی داخلی یا onsitepage به مجموعه اقداماتی که مطابق با استانداردها و الگوریتم های گوگل در داخل سایت انجام می شود تا بتوان در نتایج گوگل رتبه های بالاتری را کسب کرد سئوی داخلی گفته می شود.
سئوی داخل سایت در واقع به موتورجستجوی گوگل کمک می کند که داخل وبسایت را بهتر پردازش کند و هدف از این کار خوانایی صفحات , راحتی کاربر و مفید بودن آن وبسایت برای کاربران می باشد.
اما نکته ی مهم دیگر این است که شما با کمک بهینه سازی داخل وبسایت با استفاده از کلمات کلیدی می توانید در نتایج جستجو کسب رتبه کنید و جایگاه بهتری را صاحب شوید.
 
تولید محتوای سایت:
از مهمترین عوامل سئوی داخلی سایت محتوای یک وبسایت می باشد محتوایی که نیاز مخاطب را برطرف کند باید محتوایی تولید و عرضه کنیم که تقاضا داشته باشد این محتوا می تواند شامل صفحه ای از ویکی پدیا,متن,صوت,تصویر و یا ویدئو باشد.
محتوا باید مرتبط با موضوع وبسایت ما باشد از دیدگاه بسیاری از کاربران اگر محتوایی مرتبط با نیاز آنها نباشد و نتواند نیاز آنها را برطرف کند نمی توانند آن را منتشر کنند یا به آن لینک بدهند همچنین موتورهای جستجو هم نمی توانند ترافیکی به وبسایت ارسال کنند
 
تگ عنوان(title tag):
اما دومین فاکتور سئوی داخلی تگ عنوان است که بسیار حائز اهمیت است چرا که اولین چیزی که یک کاربر در نتایج می بیند تگ عنوان می باشد و ماهیت صفحه یمورد نظر را برای شما روشن می کند و همچنین انتخاب عنوان خوب و جذاب می تواند کاربران را ترغیب به کلیک بر روی صفحه شما کنند.
تگ توضیحات(meta description):
این تگ html توصیفی کوتاه از محتویات صفحه را بیان می کند بصورت پاراگرافی کوتاه زیر لینک های آبی در نتایج جستجو قرار می گیرند در صورتی که ما تگ توضیحات را نداشته باشیم گوگل بخشی از متن صفحه را به عنوان توضیحی مختصر در صفحه نمایش می دهد.
طول تگ متای توضیحات می تواند بین ۵۰ تا ۳۰۰ کاراکتر باشد ولی گوگل تا اندازه ی مشخصی از توضیحات را نمایش می دهد کاربرد اصلی تگ توضیحات استفاده از توضیح مختصر مطلب داخل صفحه مورد نظرمان و ترغیب کاربران برای شانس بیشتر کلیک روی صفحه ی مورد نظراست.
 
کلمات کلیدی در محتوا:
گوشت وبسایت شما محتواست بنابراین باید محتوایی ایجاد کنید که کاربران خواهان ان باشند و ان را در گوگل جستجو کنند پس استفاده از کلمات کلیدی با ابزار keywordplanner گوگل می توانید کلماتی که حول مقاله ی شما هستند را پیدا کنید و به طور منطقی در عنوان, توضیحات و محتوای خود سایت بیاورید تا در نتایج جستجو ظاهر شوید.
 
تگalt یا متن جایگزین تصاویر:
اضافه کردن تگ alt به تصاویر در سئوی داخلی اولویت بالایی دارد و به درک یک تصویر برای فهم کاربران کمک زیادی می کند. همینطور موضوع صفحه و تصویر مربوط را به خزنده های موتور جستجو عنوان می کند تا راحت تر موضوع مطلب صفحه را متوجه شوند و ان را ایندکس کنند.
اگر زمانی تصویر نتواند به درستی بارگیری شود و نشان داده نشود متن جایگزین آن نمایش داده می شود و کاربر متوجه خواهد شد که تصویر در مورد چه چیزی بوده است.
این تگ ماهیت تصویر شما را برای کاربران و جستجوگر گوگل روشن می کند بهتر است زیاد از کلمات کلیدی در تگ alt استفاده نکنید و به طور مختصر توصیفی را بنویسید تا از دیدگاه الگوریتم های گوگل جریمه نشوید.

 

سئوی خارجی وبسایت(Off-Site SEO)

 به اقداماتی که خارج از وبسایت شما انجام می شود تا در نتایج صفحات موتورهای جستجو تاثیر بگذارد سئوی خارجی گفته می شود.بهینه سازی سئوی خارجی برای رتبه بندی بهتر در نتایج جستجو و درک و محبوبیت بهتر وبسایت و کسب اعتماد و افزایش قدرت یک وبسایت است.

سئوی خارجی در وبسایت های معتبر در اینترنت (صفحات,سایتها,افراد و…) انجام می شود و به شما لینک داده می شود و یا بصورت تبلیغی در منابع معتبر اینترنتی از شما یاد می شود که به طور موثری در معتبر شدن و افزایش کیفیت مطالب شما تاثیر دارد.
 
با این که عوامل جستجو و الگوریتم گوگل در حال تغییر هستند ولی هنوز اعتماد,قدرت و اعتبار که از معیارهای سئوخارجی صورت هستند نقش مهمی را برای صفحات وبسایت ما دارند.
 
با این حال از الگوریتم گوگل در مورد سئوی خارج سایت مطلع نیستیم ولی بیش از ۵۰ درصد وزن فرآیند بهینه سازی سایت را عوامل خارجی حمل می کنند و از اهمیت خاصی برخوردار هستند.
 
لینکسازی در سئوی خارجی:
موتورهای جستجو از لینکها به عنوان نشانه هایی از کیفیت مرتبط با محتوا یاد می کنند و اصولا وبسایت هایی که لینکهای باارزش بیشتری دارد از رتبه بهتری نسبت به سایتهایی که لینک های کمتری دارند برخوردار هستند.
 
در سئوی خارجی وبسایت سه نوع روش لینک سازی اصلی وجود دارد که شامل:لینکهای طبیعی,لینکهای ساخته شده به صورت دستی و لینکهای خود ایجاد شده می شود.
 
لینکهای طبیعی:
لینکهایی هستند که بدون انجام کاری از سوی صاحب سایت ایجاد می شود
برای مثال:
شما سایتی در زمینه بررسی لوازم دیجیتال دارید وبسایتی دیگر که در زمینه ی فروش لوازم دیجیتال فعالیت می کند به شما لینک می دهد این لینک به صورت طبیعی ایجاد شده است
 
لینکهای ساخته شده بصورت دستی:
اجرای این نوع ساخت لینک به صورت دستی است شما از مشتریان خود یا کاربران خود می خواهید که مقاله ی شما را به اشتراک بگذارند.
 
لینک های خود ایجاد شده:
لینکهایی که توسط یک متخصص بهینه سازی سایت و یا صاحب خود وبسایت انجام می شود که در دایرکتوری های آنلاین,انجمن ها,کامنت ها و یا به صورت یک پست مهمان با لینک anchor text ساخته شده است.
 
جدا از این بحث که لینک ها در سئوی خارجی که چگونه به دست می آیند کسانی که بیشترین تلاش را در زمینه لینک بیلدینگ می کنند اغلب افرادی هستند که بیشترین سهم رتبه های بالاتر را کسب می کنند.
 
اما لینک های باکیفیت ویژگی هایی دارداز جمله:
 
محبوب بودن وبسایتی که به ما لینک می دهد
مرتبط بودن موضوع وبسایت ما با وبسایت بک لینک دهنده
لینکها ثابت باشند و بعد از مدتی پاک نشوند
استفاده از متن anchor text در لینک سازی
اعتبار سایت لینک دهنده
تعداد لینکهای دیگر در صفحه ی لینک دهنده به وبسایت ما
میزان اعتبار صفحه (page authority) و اعتبار دامنه (domain authority) سایت لینک دهنده
فاکتورهای دیگر سئوی خارجی:
اغلب موارد لینکسازی که خارج از وبسایت اتفاق می افتد به پیشرفت شما در نتایج موتورجستجو خیلی کمک می کند ولی موارد زیر هم از این امر بی بهره نیستند:
 
بازاریابی شبکه های اجتماعی
وبلاگ نویسی(پست مهمان)
برندسازی نام تجاری و نام خودمان
بازاریابی نفوزی(اینفلوئنسرمارکتینگ)
نتیجه ی هر کدام از فعالیت های بالا به گونه ای است که خارج از وبسایت شما اتفاق می افتد و هر کدام نتایج و تاثیرات مختص به خود را دارد
روشهایی مثل لینک به مرجع,اشاره ای به نام تجاری یا وبسایت شما,که با استفاده از روشهای بالا اتفاق می افتد به نوعی طرز تفکر مرتبط بودن موضع وبسایت لینک دهنده با وبسایت ما را زیر سوال می برد.
 
سئوی خارج از سایت به رفتار و عملکرد انسان بستگی دارد (در واقع اگر افراد محتوا و مرجعی را دوست داشته باشند آن را به اشتراک می گذارند)
 
 
 
نکاتی مهم برای بهینه شدن پروسه ی سئوی خارجی :
۱-سعی کنید در لینکسازی از کلمات کلیدی استفاده کنید اما مواظب باشید زیاده روی نکنید تا از دست دست جریمه های google در امان باشید.
 
 
۲-مقالاتی که در وبسایت خود منتشر می کنید را در شبکه های اجتماعی خودتان به اشتراک بگذارید تا هم سریعتر ایندکس شود و هم برای شما لینکی باارزش محاسبه شود.
 
۳-پست مهمان را فراموش نکنید تا به امروز از با ارزش ترین روشهای لینک بیلدینگ در فرآیند سئو می باشد و بهترین نتیجه را خواهید گرفت البته بهتره از کیفیت وبسایت موردنظر اطمینان حاصل کنید تا مشکلی برای شما پیش نیاید.
 
۴-سعی کنید با استفاده از ابزار moz.com اعتبار صفحه و دامنه وبسایت هایی را که می خواهید از آنها لینک بگیرید را بررسی کنید تا از اعتبار بالایی برخوردار باشند.
 
۵-با استفاده از افرادهنرمند و محبوب کسب و کارتان را معرفی کنید تا به مرور برند شوید و همه جا در مورد شما صحبت شود با این کار اعتبار و لینک های بسیاری را به سمت خودتان روانه می کنید.
 
۶-در انجمن ها فعال باشید و به سوالات افراد در زمینه ی کاری خود پاسخ دهید و حتما مقالات خودتان را در انجمن های معتبر منتشر کنید.
 
۷-حتما با اجرای کمپین های مختلف یا ایجاد مسابقات متعدد افراد را ترغیب به اشتراک گذاری مطالب وبسایتتان کنید تا نزد موتورهای جستجو محبوب شوید.
 
۸-اینفوگرافیک های بسیار زیبا و کاربردی درست کنید و لینک خود را در آنها بگذارید و در رسانه های اجتماعی و شبکه های اشتراک گذاری عکس منتشر کنید با این روش افراد اینفوگرافیک شمارا در وبسایت یا مقالات خود به اشتراک می گذارند و لینکهای باکیفیتی نصیب شما می شود.
 
۹-در دایرکتوری آنلاین معتبر لینک وبسایت خود را ثبت کنید معمولا این لینکها do follow هستند و به وبسایت شما ارزش زیادی می دهند.
 
۱۰-ویدئو مارکتینگ از بهترین روشها در سئوی خارجی سایت است و وبسایت هایی وجود دارند که به راحتی شما می توانید ویدئوهای خودتان را در آنها قرار دهید و لینک به وبسایت خودتون بدهید این روش بسیار موثر است.
 
۱۱-ساخت اسلایدهای آموزشی و اشتراک گذاری در شبکه های اشتراک گذاری همانند slidshare و قرار دادن لینک خود در این سایتها لینکهای باکیفیتی برای خود می گیرید.
 
۱۲-سایت های پرسش و پاسخ از منابع خوبی برای اجرای سئوی خارجی وبسایت شما می باشد در این گونه وبسایت ها فعالیت کرده و پاسخ دیگر کاربران را بدهید با این کار لینکهای با کیفیتی می گیرید.
 
۱۳-نوشتن کتاب یکی از کارهای مهمی است که شما را بزند می کند و باعث می شود مردم به شما اعتماد کنند و در مورد شما صحبت کنند حتما نوشتن کتاب در زمینه ی کاری خود را فراموش نکنید.
 
 

۱۳ تکنیک افزایش سرعت سایت

 شما اگر وارد وبسایتی شوید و سرعت سایت موردنظر افتضاح باشد اگر بیشتر ۵ الی ۱۰ ثانیه زمان ببرد تا آن سایت برای شما نمایش داده شود مطمئنا صبر شما تمام می شود و از وبسایت خارج می شوید و سرعت برای سایت موردنظر یک فاکتور تاثیرگذار در سئو وب سایت به حساب می آید.

سرعت سایت به دوبخش تقسیم می شود بخش اول سرعت بارگزاری است که میزان زمانی که محتوای یک صفحه برای شما در مرورگر به نمایش در می آید و بخش دوم سرعت پاسخگویی سرور میزان مدت زمانی است که از سمت سرور به سمت مرورگر دیتا ارسال کند.
اگر می خواهید در گردانه ی رقابت سئوباشید باید فاکتور سرعت وبسایت را جدی بگیرید google اعلام کرده وبسایت هایی که از سرعت پایینی برخوردار هستند امتیاز منفی داده و طبق الگوریتم کافئین گوگل آنها را جریمه کرده و رتبه هایشان را تنزل می دهد پس باید سرعت وبسایت را افزایش دهیم تا کاربران زیادی را به وبسایت هدایت کنیم.
 
همینطوربهبود سرعت وبسایت باعث افزایش نرخ تبدیل می شود ۴۷ درصد از کاربران علاقه دارند که صفحه ی مورد نظرشان ۲ ثانیه یا کمتر نمایش داده شود و ۴۰ درصد از کاربرانی که ۳ ثانیه یا بیشتر منتظر بمانند وبسایت را ترک می کنند این به این معنی است اگر وبسایت شما بیش از ۳ ثانیه بیشتر به نمایش دربیاید نیمی از بازدید کنندگان را از دست خواهید داد.
 
در یک نظرسنجی که از کاربران گرفته شد نتایج جالبی به دست امد ۵۲ درصد انها گفته بودند که سرعت وبسایت در وفاداری به وبسایت مهم است و ۴۴ درصد بیان کرده اند که تجربه ی خوبی را نداشته اند. در این نظرسنجی بسیار جالب مدت زمان ۱ ثانیه کمتر رضایت مشتریان را تا ۱۶ درصد افزایش دهد.اما از سال ۲۰۱۷ که سرعت سایت از معیار های مهم گوگل شده نتایج موبایلی هم تحت تاثیر بوده و گوگل وبسایت های دارای سرعت کم را در موبایل افراد نمایش نمیدهد و کاربری برای آنها ارسال نمی کند.
 
بهترین زمان سرعت لود سایت چقدر است؟
بهترین زمان سرعت سایت ۳ ثانیه است و بر اساس گزارش های دریافتی گوگل اکثر وبسایت ها نزدیک به این معیار نیستند.در تحلبلی که از وبسایتهای مختلف که نزدیک به ۱ میلیون صفحات فرود تبلیغاتی داشتند ۷۰ درصد صفخات که از ۱۲۶ کشور مختلف بودند تقریبا ۷ ثانیه طول کشید تا محتوا به نمایش در بیاید.
 
و هیچ کدام از آنها نزدیک به بهترین زمان یعنی ۳ ثانیه نبودند.اگر درموبایل وبسایتی بیشتر از ۳ ثانیه طول بکشد تا نشان داده شود تا ۵۳ درصد از کاربران خود را از دست می دهد.
 
اما چگونه سرعت سایت را در سال ۲۰۱۸ افزایش دهیم؟
تکنیک های زیادی وجود دارد که بتوان سرعت وبسایت را افزایش داد و تجربه ی کاربری را بهبود بخشید در این مقاله ما بیش از ۲۰ روش را برای شما خواهیم گفت تا بتوانید سرعت وبسایت خودتان را بهینه کنید.
نیازی نیست ترسی داشته باشید و تمامی تکنیک های این مقاله را یک روزه انجام دهید اگر شما در گذشته روی وبسایت خود کار کرده باشید ممکن است سایت شما با بعضی از روشهای افزایش سرعت تطبیق دارد و نیازی به انجام آن نیست.
 
۱-درخواست های http را کاهش دهید
درخواست http برای هر یک از عناصر در صفحه ساخته شده اند بنابراین هرچه عناصر داخل صفحه بیشتر باشد درخواستهای بیشتری به سمت سرور داده می شود
اگر از مرورگر گوگل کروم یا فایر فاکس استفاده می کنید می توانید با کلیک راست کردن روی صفحه از ابزار inspect elements به بخش network رفته و تعداد درخواست ها برای صفحه ی موردنظر را مشاهده کنید.
در قسمت name نام فایل های روی صفحه قسمت size هم اندازه هر فایل را نشان می دهد و time هم زمان لود هر فایل را نشان می دهد.
در گوشه ی پایین سمت چپ تعداد درخواست ها را می بینید.کاهش تعداد این درخواست ها سرعت سایت شما را افزایش می دهد پس با بررسی فایل های غیر ضروری تعداد درخواست ها را کم کنید.
 
 
۲-ترکیب و بهینه کردن فایل ها
در حال حاضر که تعداد درخواست های صفحات خود را می دانید بر روی کاهش آنها تمرکز کنید بهترین اولویت بهینه کردن و ترکیب فایل های css,html, وجاوا اسکریپت هست.
این فایل ها بسیار مهم هستند زیرا نقش مهمی در ظاهر وبسایت شما دارند و هر که کاربر از وبسایت شما بازدید می کند به تعداد درخواست ها اضافه می شود.
شما می توانید با حذف و ترکیب فایل های خود تعداد فایل ها را کاهش دهید و در نهایت از تعداد درخواست ها کم می شود این زبان های برنامه نویسی ساخت یک سایت را آسان می کنند اما در مواقعی باعث ایجاد کدی اضافی می شوند که سرعت صفحات سایت شما را کاهش می دهد.
Css,html و جاوا اسکریپت می تواند شامل فونت های گوگل هم شود با استفاده از افزونه wp-Rocket می توانید این مشکل را برطرف کنید.
 
۳-استفاده از بارگزاری غیرهمزمان فایل های css و java script
زمانی که تعدادی از فابل های خود را حذف و یا ترکیب کرده اید می توانید سرعت لود صفحات را بهینه کنید. اسکریپتهایی شبیه css و جاوا اسکریپت می توانند از راه های مختلف همزمان یا غیرهمزمان بارگزاری شوند.
اگر اسکریپتها به طورهمزمان بارگزاری شوند در یک زمان لود می شوند و به ترتیب در صفحه طاهر می شوند اگر اسکریپتها بصورت یکپارچه بارگزاری شوند بعضی از انها بطورهمزمان بارگزاری می شوند.
بارگیری فایل ها به صورت یکپارچه می تواند سرعت صفحات سایت را افزایش دهد زیرا هنگامی که مرورگر صفحه ای را نشان می دهد از بالا به پایین حرکت می کند.
اگر فایل های css و جاوا اسکریپت به طورهمزمان باشند بارگزاری را متوقف می کند تا زمانی که فایل خاصی را بارگزاری نکرد اگر همان فایل ناهمزمان بود مرورگر می تواند بارگزاری های دیگر عناصر داخل صفحه را همزمان بارگزاری کند.با استفاده از پلاگین wp-rocket تب file optimization بخش Render-blocking CSS/JS را تیک بزنید.
 
۴-تعویق انداختن در بارگزاری جاول اسکریپت
تعویق انداختن یک فایل به معنای جلوگیری از بارگیری آن تا زمانی که عناصر دیگر لود شوند اگر فایل های بزرگتر(مانند جاوا اسکریپت) را نگه دارید تا بقیه ی محتوای شما بدون تاخیر بارگزاری شود.
اگر یک وبسایت وردپرسی دارید با استفاده از افزونه wp-rocket به راحتی می توانید گزینه ی Load JS files delayed را تیک بزنید.اما اگر وبسایت html دارید شما نیاز دارید یک پرونده ی جاوا اسکریپت خارجی را قبل از برچسب</body> آن قرار دهید
 
ط۵-کاهش زمانی اولین بایت(TTFB)
علاوه بر زمان لازم برای بارگزاری کامل صفحه ی شما نگاهی به میزان زمان لازم برای شروع بارگیری کنید.اولین بایت مقدار زمانی است که مرورگر باید منتظر بایت اول داده از سرور باشد بسیاری از صاحبان وبسایت ها این مورد را از سمت سرور می دانند
 
هنگامی که یک کاربر سایت شما را بازدید می کند http درخواست را به سمت سرور میزبان ارسال می کند.۳ مرحله وجود دارد که باید بین آن درخواست اولیه و بایت اول اتفاق بیفتد:
۱-مراجعه به DNS
۲-پردازش سرور
۳-واکنش
شما باید این روند را کنترل کنید و با استفاده از ابزار مرورگر chrome ببینید چقدر طول می کشدبرای دسترسی به ابزار برنامه نویسی در کروم به تب network بخش waterfall بروید.شما می توانید از ابزارهای شخصی رایگان مانند WebPageTest هم استفاده کنید.اگر مدت زمانی زیادی طول بکشد باید در پیکربندی های سرور بررسی کنید تا مشکل حل شود.
۶-زمان پاسخ سرور را کاهش دهید
یکی از بزرگترین عوامل در میزان بارگزاری صفحه ی شما زمان جستجوی DNS است.DNS یا سیستم نام دامنه یک سرور با یک پایگاه داده از آدرس هاست وقتی یک کاربر ادرس URL را داخل مرورگر می نویسد IP شما تبدیل به یک نام می شود که نشان دهنده ی موقعیت آنلاین است.
برای مثال وقتی شما در ادرس مرورگر خود ادرس example.com را می زنید شرکت ارائه دهنده سرویس اینترنت شما جستج.ی DNS را انجام می دهد.و IP مرتبط با آن URL را پیدا می کند معمولا DNS شما به ISP شما مربوط است پس بهتره آن را تغییر بدهید.
 

 

الگوریتم پاندا گوگل چیست؟

 یک حقیقتی وجود دارد که اکثر صاحبان وبسایت نمی دانند که توسط الگوریتم پاندا گوگل جریمه شده اند و دسته ی دیگر هنوز مطمئن نیستند که توسط این الگوریتم جریمه شده اند.

حتما نام این الگوریتم به گوش شما آشنا هست  الگوریتم پاندا توسط موتور جستجوی گوگل پشتیبانی می شود و هدف آن نمایش بهتر نتایج به کاربران است.
 
گوگل پاندا وظیفه دارد محتوای وب را بررسی و مرور کند و در صورت وجود اشتباهات مثل مطالب کپی در وبسایت آنها را جریمه کند.
 
اگر رتبه ی وبسایتی کاهش پیدا کند و در مدت زمان زیادی طول بکشد مطالب وبسایت نتوانسته گوگل را قانع کند و باید تغییرات اساسی در محتوا ایجاد شود حتی وبسایتهای در حال رشد هم احتمال دارد توسط الگوریتم پاندا جریمه شوند.
 
حقیقت دیگر این است که در هنگام  سئو سایت  امتیازات بیشتری از سوی موتورجستجو و از طرف دیگر احتمال مجازات از سوی گوگل پاندا با توجه به  فرآیند بهینه سازی وبسایت شما وجود دارد.
 
الگوریتم پاندا گوگل روی چه مسائلی متمرکز می شود؟
۱-محتوای کم:
صفحاتی که مطالب بسیار کمی در آنها وجود دارد و تنها چند جمله در صفحه ی مورد نظر وجود دارد
 
۲-محتوای تکراری:
محتوایی که در فضای وب بیش از یکبار تکرار شود و یا در وبسایت ما محتوای تکراری صفحه ای بیش از یکبار بدون هیچ گونه تغییری وجود داشته باشد
 
برای مثال:
 
یک شرکت خدماتی ممکن است ۱۰ صفحه ایجاد کند و یک صفحه برای هر شهر ایجاد کند با محتوای یکسان و تنها نام شهر متفاوت است
 
۳-محتوای بی کیفیت:
صفحاتی که ارزش کمی برای کاربران دارند و نیاز آنها را برآورده نمی کند.
 
۴-محتوای نامعتبر:
محتوای تولید شده توسط منابعی که تایید نشده اند از دیگر موارد حساس پاندا می باشد و گوگل اعلام کرده برای جلوگیری از جریمه شدن توسط این الگوریتم باید نام منبع را در مطالب و نوشته های خود ببرید
 
۵- مزرعه محتوا:
تعداد زیادی از صفحات بی کیفیت که از چندین صفحات دیگر جمع اوری می شوند برای مثال:
 
وبسایتی که تعداد زیادی نویسنده داارد تا هر کدام بر اساس جستجوهای مردم مطالبی را در سایت ایجاد کنند تا جستجوها را در بر بگیرد
 
۶- محتوای تولید شده توسط کاربر بی کیفیت:
برای مثال وبلاگی که پستهای مهمان را منتشر می کند که کوتاه است و پر از اشتباهات دستوری و املایی و فاقد اطلاعات معتبر می باشد که در فصای وب بسیار زیاد یافت می شود.
 
۷- نسبت محتوا به تبلیغات:
صفحاتی که بطور عمد پر از تبلیغات پولی است که بجای محتوای اصلی در صفحه جای گرفته است.
 
۸-وبسایت های بلاک شده توسط کاربران:
وبسایتهایی که توسط کاربران بلاک یا توصیه نمی شوند از خط قرمزهای گوگل پاندا می باشد.برای مثال با استفاده از افزونه web of trust می توان مشاهده کرد که کدام وبسایت ها توسط کاربران رای کمتری گرفته اند و توصیه نمی شوند.
 
۹-عدم هماهنگی محتوا با جستجوها:
شما به دنبال کلمه ای راا جستجو می کنید و وقتی نتیجه ای را انتخاب می کنید ولی محتوای نشان داده شده در صفحه با جستجوی شما یکسان نیست و متفاوت است.
 
برای مثال شما به دنبال وبسایتی در زمینه ی مشاوره سئو می گردید ولی وقتی نتیجه ی جستجو را انتخاب می کنید وبسایتی پر از تبلیغات نشان داده می شود.
 
چطور متوجه شویم که توسط الگوریتم پاندا جریمه شده ایم؟
 
یکی از شناخته شده ترین نشانه ها کاهش ناگهانی ترافیک ورودی از گوگل است که این کاهش می تواند تا ۸۰ درصد کاهش بازدید هم ادامه داشته باشد.
 
 
 
البته این را هم باید در نظر بگیریم که خیلی از فاکتورهای دیگر می توانند در کاهش ترافیک ما نقش اساسی داشته باشند مانند تعداد رقبا در کسب و کار شما که باید انها را بررسی کنید که قبل از شما بوده اند و چه کارهایی را انجام داده اند تا رتبه ها و ورودی های زیادی را می گیرند.
 
در بخش وبسترتولز گوگل بخش مجازات های دستی (گزارش های رسیده)را بررسی کنید تا مطمئن شوید کاری بر خلاف قوانین انجام نداده اید.
 
زمانی که رتبه های خوبی را کسب می کنید ممکن است بروزرسانی های گوگل رخ دهد و شما باید بروزرسانی ها را بررسی و بر آنها آگاه باشید
 
اگر کاهش رتبه ی شما در بازه ی زمانی تاریخ بروزرسانی باشد ممکن است شما جریمه شده باشید و باید مشکلات را شناسایی و رفع کنید.
 
گونه از جریمه های الگوریتم پاندا رهایی پیدا کنیم؟
الگوریتم پاندا بیشتر در حال بروزرسانی هست و بهبود وبسایتی که جریمه ده کمی دشوار به نظر می رسد پس بهتر است روی کیفیت محتوا تمرکز کنیم تا بتوانیم نتیجه بگیریم
 
البته لیست اقدامات زیر هم می تواند کمک زیادی به ما کند:
 
۱-از شیوه های مزرعه محتوا دوری کنیم و اگر مطالبی این چنینی در سایتمان داریم انها را بهینه کنیم
 
۲-بالا بردن کیفیت محتوا برای جلب اعتماد کاربران و افزایش اعتبار
 
۳-عدم استفاده از تبلیغات در صفحات بجای محتوا
 
۴-بررسی مرتبط بودن جستجوهای کاربر با محتوای صفحه ی شما
 
۵-حذف محتوای تکراری در وبسایت و یا نگارش مجدد آنها
 
۶-بررسی محتواهایی که توسط نویسنده ی معتبری تولید شده باشد و نیاز مخاطبان را رفع کند.
 
در نهایت وبسایت هایی که محتوای باکیفیتی تولید می کنند ترسی از این الگوریتم و بروزرسانی های آن ندارند اما اگر وبسایت مشکوک باشد ممکن است در برخی موارد توسط گوگل پاندا جریمه شده باشد.
 
بهترین راه حل برای وبسایت کسب و کار شما در فضای وب داشتن نام تجاری معتبر در فضای مجازی و تولید محتوای باکیفیت و منبع شدن در کسب و کار خود می باشد.
 
 

متا تگ های html در سئو چیست؟

 متا تگ ها از ابتدایی ترین مباحث در بحث سئو هستند و می توانند تاثیر مستقیم هم خوب هم بد روی سئوی سایت شما بگذارند متاتگ ها کدهای html هستند که در ابتدای کدنویسی صفحات به کار برده می شوند. فکر میکنم بد نباشد در این مقاله به بررسی و معرفی متا تگ های html در سئو بپردازیم.

انواع متا تگ:
متا تگ های مهم :
این متا تگ ها لازم است که در هر صفحه باشند و این لیست مختصری از مهمترین تگ های html است که می توانید آنها را بررسی کنید.
 
 متاتگ نوع محتوا:
تگ charset ضروری می باشد و درمجموعه کاراکتر برای هر صفحه را مشخص می کند و درحال حاضر باید در صفحات شما وجود داشته باشد نداشتن این تگ بر نمایش صفحه ی شما در مرورگر تاثیر دارد و نوشته ها به درستی نمایش داده نمی شوند.
و برنامه نویس ها باید این متای ضروری را در صفحات استفاده کنند تا مشکلی ایجاد نشود.
در زیر دو نمونه از این متاتگ را مشاهده می کنید
 
<meta http-equiv=”Content-Type” content=”text/html; charset=utf-8″ />
 
<meta http-equiv=”Content-Type” content=”text/html; charset=unicode”>
 
متا تگ عنوان:
اگر تگ عنوان با کلمه meta شروع نشد استفاده از تگ بی فایده می شود و حاوی اطلاعات بسیار مهم مثل عنوان صفحه می باشد که بسیار برای موتورهای جستجو حائز اهمیت است و استفاده ی درست از آن می تواند تاثیر عالی بر روی سئوی وبسایت شما بذارد.
 
متا تگ توضیحات:
این متا تگ هم به طور عمومی استفاده می شود و و توضیحات صفحه ی شما را شامل می شود که در نتایج جستجو به کاربر نمایش داده می شود.متا تگ توضیحات در رتبه بندی تاثیری ندارد اما می تواند به جذب مخاطبان از طریق نتایج جستجو برای ورود به وبسایت ما می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد.
 
حداکثر طول آن برای نمایش در نتایج جستجو ۱۶۰ حرف می باشد زیرا بیشتر از این مقدار در نتایج نشان داده نمی شود. بنابراین سعی کنید از این متا تگ به خوبی و بصورت جذاب از آن استفاده کنید زیرا راهی برای ورود کاربران به سایت شما می باشد.
 
متا تگ viewport :
استفاده از این تگ می تواند یک تجربه ی خوب برای کاربران موبایلی شما باشد و کاربران شما متناسب با اندازه ی صفحه ی موبایل خود می توانند سایت شما را مشاهده کنند و نداشتن این متا می تواند حس بدی را به کاربر انتقال دهد.
مثالی از این متا تگ:
 
<meta name=viewport content=”width=device-width, initial-scale=1″>
 
متا تگ های کم اهمیت:
بسیاری از سایت ها در شرایط خاص از این متا تگ ها استفاده می کنند و استفاده از آنها به طور ۱۰۰ درصد توصیه یا اجبار نشده است.
 
متا تگ robots :
یکی از تصورات اشتباه این است که شما باید حتما متا تگ روبات را داشته باشید.
 
به بیان روشن تر:
از لحاظ نمایه سازی و لینک های موجود در صفحات ، اگر متا تگ روبات را ندارید ، از آن به عنوان شاخص استفاده کنید. این تنها اگر شما می خواهید به تغییر یکی از این دو دستور که شما نیاز به اضافه کردن متا روبات دارید.
 
بنابراین، اگر شما می خواهید صفحه ای از سایت ایندکس نشود از NOINDEX استفاده کنید. و زمانی که می خواهید لینک های موجود در صفحه دنبال شود می توانید تنها تگ زیر را اضافه کنید.
 
 
 
<meta name=”robots” content=”noindex” />
 
متا تگ زبان(language) :
تنها علت استفاده از این تگ زمانی هست که اگر شما وبسایتی در سطح بین المللی دارید و نیاز به اعلام زبان اصلی مورد استفاده در صفحاتش دارید می توان از این تگ استفاده کرد.
 
مثال:
 
<html lang=”en”> …</html>
 
متا تگ موقعیت جغرافیایی :
آخرین اطلاعاتی در مورد این متا تگ html شنیده شده، این متا تگ ها توسط موتور جستجوی بینگ حمایت می شوند نه گوگل.این متا تگ شامل ۳ بخش نام جغرافیایی، موقعیت و منطقه می شود.
 
مثال :
 
<META NAME=”geo.position” CONTENT=”latitude; longitude”>
 
 
 
<META NAME=”geo.placename” CONTENT=”Place Name”>
 
 
 
<META NAME=”geo.region” CONTENT=”Country Subdivision Code”>
 
 
 
متا تگ کلمات کلیدی :
این متا تگ زمانی برای موتورهای جستجویی مانند گوگل بسیار مهم بود ولی الان دیگه مهم نیست ولی بود یا نبود آن در صفحات مشکلی به وجود نمی آورد اگر در صفحات این تگ html را دارید نیازی به حذف آن نیست.
 
متا تگ Refresh :
این تگ رای تغییر مسیر صفحات است و نباید از آن استفاده شود و شما برای تغییر مسیر صفحه ی خود باید از روش ۳۰۱ سمت سرور استفاده کنید.
 
مثال:
 
meta http-equiv=”refresh” content=”…;url=…” />
 
متا تگ تایید سایت:
از این متا برای زمانی که شما بخواهید از نرم افزارهای تحت وب برای سایت خود تاییدیه بگیرید کد html مخصوص به آنها را در داخل صفحه ی مورد نظر خود قرار دهید.
 
 
 
متا تگ های بی اهمیت :
این متا کدها هیچ گونه تاثیر بدی ندارد فقط می تواند اتلاف فضا برای شما داشته باشند و سرعت سایت شما را کاهش دهند.
 
 
 
متا تگ نویسنده :
این تگ برای نویسنده ی صفحه استفاده می شود و وجود آن در صفحه اهمیت ندارد.
 
متا تگ Revisit after :
این کد به ربات دستور می دهد بعد از مدتی دوباره به صفحه موردنظر برگردد ولی در اصل این متا کد برای موتورهای جستجو اهمیتی ندارد.
 
متا تگ تاریخ/انقضا :
از این تگ برای زمانی که صفحه ی شما دارای تاریخ است و می خواهید برای آن تاریخ انقضا قرار دهید و صفحه بعد از مدتی بی اعتبار می شود ولی بهتر اینه که شما صفحه را پس از مدت زمان استفاده حذف کنید.
 
متا تگ چکیده :
این کد چکیده ای از محتوا را به طور عمده توسط برخی حرفه ای های مدرس آموزش استفاده می شود.
 
متا تگ کنترل کش :
از آن برچسب جهت کنترل زمان استفاده می کنند اغلب یک صفحه در مرورگر ذخیره شده تا در دفعات بعدی مراجه به سرعت سایت برایش باز شود.
 
متا تگ نوع منبع :
نوع منابع در صفحه را مشخص می کند و مانند سندی ذخیره شده در صفحه نشان داده می شود که در زمان شما برای نمایش آن صرفه جویی می شود.

۴ روش استفاده از رسانه های اجتماعی برای خدمت به مشتریان

 بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی استفاده از رسانه های اجتماعی را عضوی جدانشدنی میدانند پس چگونه می توان با استفاده از آن کسب و کار خودمان را گسترش بدهیم؟ در ادامه ۴ روش خدمت به مشتریان را با این روش خواهیم گفت.

بسیاری از کسب و کارهای امروزی در بحث استفاده از رسانه های اجتماعی زمانی که می خواهند خدماتی ارائه کنند بسیار ضعیف عمل می کنند.آنچه که بعضی از کسب و کارهای موفق به ان رسیده اند این است که فکر می کنند رسانه های اجتماعی منسوخ شده اند و این طرز فکر بسیار اشتباه است.
 
مشتریان با استفاده از رسانه های اجتماعی می توانند نظرات و شکایات دیگران را نسبت به محصولات یا خدمات مشاهده و راهنمایی کسب نمایند.
۱-رسیدگی به شکایات:
برای محبوب شدن نا تجاری خود در رانه های اجتماعی این نکته را باید مورد توجه قرار دهیم که از اولویت دادن رسیدگی به شکایت مشتریان صرف نظر نکنیم و در سریع ترین زمان ممکن به نیاز و شکایت انها رسیدگی کنیم چرا که نادیده گرفتن آن می تواند به محبوبیت کسب و کار شما ضربه ی بزرگی بزند و برند شما بدنام شود.
 
۲-تعامل بیشتر با مشتریان برای ایجاد وفاداری به برند ما:
باید از منتشر کرن مطالب پیش پا افتاده وغیرکاربردی در رسانه های اجتماعی پرهیز کنیم چون می تواند مشتریان را تحت تاثیر قرار داده و انها خسته شوند.و از شبکه های اجتماعی معروفی مانند توییتر و فیسبوک استفاده کنیم و با کاربران خود تعامل دوطرفه داشته باشیم با تمرکز بر روی این روش می توانید از رقبای خود جلو بزنید.هدف شما از فعالیت در رسانه اجتماعی ایجاد مبادله بین شما و مشتریانتان باشد.
 
اما چگونه به این هدف دست پیدا کنیم؟
 
راه حل:
 
از تصاویر طنز ، نظرات شوخ، و اخبار مهم در زمینه کاری خودتان که با ارزش باشد تا بتوان کاربر را درگیر کرد و همین باعث ایجاد یک بحث خواهد شد.
 
۳-آموزش به مشتریان خود:
 بصورت انلاین در شبکه های اجتماعی حاضر شوید و به انها اموزش دهید این روش یرای شما می تواند برای شما درامدزا باشد و حس خوبی را به مشتری منتقل کند و میزان رضایت مشتریان شما بالا خواهد رفت.
 
به عنوان مثال:
وبسایت Lens.com با ایجاد یک بخش به عنوان پرسش و پاسخ مشترک بین مشتریان ،نگرانی و گمراهی انان را برای خرید لنز را به حداق رسانده و همین رضایتمندی مشتری را بالا برده است و در زمان مشتری برای کسب اطلاعات بیشتر صرفه جویی شده است.
 
بنابراین رسانه های اجتماعی به عنوان یک ابزار آموزش مشتری محور می تواند کمک شایانی به وفاداری مشتریان به برند شما کند.
 
۴-توجه به پیشنهادات مشتری:
شما بعد از اینکه متوجه شکایت مشتری شدید باید به دنبال راه حلی برای حل کردن موضوع باشید و این کار باعث ایجاد حس امنیت و اعتماد برای مشتری و از همه مهمتر ما با تمرکز بر روی اون مشکل و رفع آن می توانیم توجه مشتریان بیشتری را به کسب و کار خود جلب کنیم.
 
تطبیق دادن کسب و کار خودمان با پیشنهادات مشتری میزان تکرار شکایت و حل مسائل طولانی مدت کاهش می یابد.و زمانی که کاربران جدیدی وارد سیستم کسب و کار ما میشوند چیزی بیش از انتظار خود را می بینند.
 
انواع رسانه های اجتماعی:
رسانه های اجتماعی تجربیات شخصی
رسانه های اجتماعی نقد و بررسی
رسانه های اجتماعی محتوا محور
رسانه های اجتماعی پادکست(مصاحبه ها)
رسانه های اجتماعی وبلاگی
رسانه های اجتماعی نظردهی
رسانه های اجتماعی شبکه های تخصصی
رسانه های اجتماعی خبری
رسانه های اجتماعی اشتراک گذاری ویدئو
رسانه های اجتماعی اشتراک عکس
در عصر رسانه های اجتماعی یکی از بهترین راه های افزایش تجربه ی مشتریانمان استفاده از ابزار رسانه ی اجتماعی است.روشهای بسیاری برای بهره بردن از رسانه های اجتماعی به عنوان کانال ارتباط در دسترس شما وجود دارد مهم اینجاست که چگونه می توانید از آن بیشترین نفع را به سود خود ببرید.
 
۴ روش استفاده از رسانه های اجتماعی برای خدمت به مشتریان

 

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد